ایران بمب اتمی‌اش را هم آزمایش کرده است!
افسران سایبری
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 16:20 ::  نويسنده : افسران سایبری

 

محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند، کره شمالی در سال 2010 یک بمب رادیواکتیو یا یک کلاهک هسته‌ای را از جانب ایران آزمایش کرده است. آنها همچنین مدعی شده‌اند، غربی‌ها از مدت پیش از این امر آگاه بوده‌اند، ولی درباره آن سکوت کرده‌اند.

به گزارش « افسران سایبری»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، طی مطلبی که روز گذشته منتشر کرده، این اتهام را به ایران نسبت داده است.
این سایت مدعی شده، خبر فوق را از منابع اطلاعاتی آلمانی و ژاپنی به دست آورده است.

به ادعای «دبکا فایل»، کره شمالی در نیمه آوریل و همچنین ماه می ‌2010 دو آزمایش هسته‌ای پنهانی انجام داده که دست‌کم یکی از آنها برای ایران انجام گرفته است. اطلاعات درباره انجام این دو آزمایش، از طریق بررسی‌های بازرسان «سازمان معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای» در کره جنوبی، ژاپن و روسیه به دست آمده است.

به گفته این سایت، وجود ذرات «تریتیوم» در یکی از این آزمایش‌ها و همچنین ارتباطات کره شمالی با ایران و سوریه، بازرسان را به سوی این احتمال هدایت کرده که پیونگ یانگ، یکی از این آزمایش‌ها را از جانب ایران انجام داده است، به ویژه با توجه به این که به گفته منابع آلمانی و ژاپنی، ایران هم اکنون فناوری ساخت قشر بیرونی کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد.

همچنین فرضیه دیگر این بازرسان این بوده که ممکن است، کره شمالی نه یک کلاهک هسته‌ای، بلکه یک «بمب کثیف» را برای ایران آزمایش کرده باشد؛ یعنی یک ابزار انفجاری متداول که دارای مواد هسته‌ای است و تریتیوم می‌تواند باعث افزایش برد، نیرو و کشندگی آن شود.

«دبکا فایل» همچنین سه ادعای دیگر در این مورد مطرح کرده است:

نخست اینکه اندکی پس از انفجار آوریل، گروهی از دانشمندان و تکنیسین‌های هسته‌ای ایران، وارد پیونگ یانگ شده‌اند. این مطلب مدعی است که سفر آنان برای حضور در آزمایش دوم در ماه می ‌بوده است.

دوم آنکه در اواخر آوریل، ایران محموله بزرگی از اورانیوم با غنای 20 درصد را به پیونگ یانگ فرستاده است.

و سوم اینکه پس از آزمایش ماه می، بانک مرکزی ایران 55 میلیون دلار به حساب «کمیسیون انرژی اتمی کره شمالی» واریز کرده است.

«دبکا فایل» مدعی شده که بر پایه این شواهد، ایران آشکارا در پی گسترش فناوری ساخت سلاح هسته‌ای است و آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی به سفارش و از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی، از جمله شخص باراک اوباما، بارها اعلام کرده‌اند که تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نداشته است. آخرین مورد از این دست، طی سخنرانی اوباما در اجلاس «آیپک» ابراز شد.

از سوی دیگر، گزارش سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده که به تازگی در رسانه‌های این کشور منتشر شد، بیان می‌کرد که همه آنها بر این باورند که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

گویا، این خبر بیانگر آغاز سناریوی جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی باشد تا پس از ناامید شدن از اثبات این ادعا که ایران در خاک خود آزمایش‌های هسته‌ای انجام می‌دهد، با پیش کشیدن بحث کره شمالی، اذهان را به سمت و سوی مورد نظر خود منحرف کند. از آن مهمتر، انتشار این خبر درست در زمان دیدار اوباما و نتانیاهو در کاخ سفید به نوبه خود، جای تأمل ویژه دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان افسران سایبری و آدرس afsarancyberi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 12974
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1